вівторок, 8 грудня 2020 р.

Батьківські збори - онлайн

 

Батьківські збори

10.12.2020р.

Тема: Як виявити та розвивати здібності дітей


1. Бесіда "Як виявити та розвивати здібності дітей"

Дитина нічим не цікавиться. Вона лінива та вештається без діла. Походила на гурток — кинула», — чимало батьків скаржаться на це. Утім, вікова психологія свідчить, що здорова і щаслива дитина сама обирає заняття до вподоби і має природний імпульс до розвитку. Що ж не так? Про те, як виявити здібності дитини, розповідає психолог Лідія Ковальчук.

1. Не дивіться поверхнево на «гаяння часу»

Отже, нереально зі сторони, навіть турботливим батькам, вирішувати, що корисне дитині, а що ні. Не можна будь-яку улюблену гру дитини вважати безцільною, доки ви не зрозумієте, що саме вона робить. Якщо малюка тягнуть на «розвивалки», а він хоче складати щось з палок та багнюки, певно, не він ледачий, а на заняттях не пропонують нічого цікавого та підсильного. А в пісочниці майбутній архітектор самотужки вчиться будувати.

2. Те, що не подобається батькам, це все одно вибір

Коли кажуть, що дитина нічим не цікавиться, зазвичай ідеться про те, що її інтереси здаються пустощами, чимось неперспективним. Хтось хоче читати реп, хтось — робити одяг лялькам. Якщо дати малечі вільно розвиватися, усе це може перерости в щось цікаве або дати базу для інших занять. Поборіть спокусу вчити лише того, що нібито потрібне в дорослому житті. Мовляв, скейти — то забавка, а фінанси — важливо. Цікавість до тварин — ні про що («У ветеринари віддавати, чи що?»), а до математики — перспективно. Якщо раз за разом людині кажуть, що її інтереси — то пусте, допитливість, справді, знижується, нічого вже не хочеться обирати. Дослідження довели: якщо учень приділяє час улюбленому хобі, його шкільна успішність росте.

А ще дитина інтуїтивно обирає завдання до снаги — не надто складне і не те, яке переросла. Завдання дорослих — просто дати їй вибір.

3. Дитина, яка насправді нічого не хоче, потребує допомоги

А хіба не буває так, що дитина день за днем байдики б’є? Трапляється, діти не розвивають гру, а по сто разів повторюють однакові дії, які добре вдаються чи приносять задоволення, одноманітно маніпулюють предметами: катають на місці туди-сюди машинку, збирають пірамідку, яку переросли, годинами катаються на гойдалці тощо. Це ознака психологічних чи інтелектуальних проблем дитини або ж вона має хронічний стрес чи перевтомлена і не навчена інакше відпочити.

Також можуть «зависати» з гаджетами на одних і тих самих іграх діти, у яких розвинулася комп’ютерна залежність.

4. Влаштуйте «дегустацію» до 10 років

Забезпечити вибір важливо з 5 до 10 років. Раніше малюк ще замалий для багатьох наук, мистецтв, видів спорту, у нього чимало відкриттів у звичайному житті і він ще не здатен повноцінно оцінити, яке заняття обрати.

Але учні в молодшому шкільному віці дуже допитливі, відкриті до нового. Вони ніби створюють для себе схему світу, активно з’ясовують, як усе навкруги влаштовано. З’являються аналітичні здібності і виникає чимало серйозних питань. Знов-таки: чудово, якщо знайшлася школа, яка пропонує багатий вибір. Звичніша ситуація — коли дитину розвивають у позашкільних закладах, за допомогою гувернанток та репетиторів або самотужки в родині.

5. У підлітковому віці вже пізно

Якщо не задовольнити цей потяг вчасно, після 10 років інтереси зміщуються, дитина стає «поверхневим користувачем». Наприклад, дитину 7 років цікавитиме, «що всередині ноутбука» та «чому ліфт їде», а 11-річна, яка не насичено прожила попередній період, вважатиме, що знає все, що треба: як користуватися ноутбуком та викликати ліфт. Тож різноманіття не доведеться забезпечувати завжди. В ідеалі учень 10–15 років має вивчати те, що йому ближче, розуміти свої здібності, і це допоможе визначитися з професією у старших класах.

Підлітки «горять» хобі, науками, мистецтвами, якщо знайшли себе в попередні роки. Трапляється, дитина грала на скрипці, а тінейджером захопилася математикою. Інтереси можуть мінятися, але якщо час згаяно в початковій школі, шансів зацікавити пізніше в рази менше.

6. Вдома 3–6 місяців, далі — індивідуально та у групі

Звісно, не варто записувати 5-річну дитину у 5–10 гуртків. Варто враховувати і час на дорогу, і стрес від нових колективів. Почати краще з того, що можна дати вдома. Батькам доведеться самим опанувати буквально перші кроки в різних напрямках. Скажімо, можна не знатися на біології, але провести в лісі порівняння різних рослин. Для цього інколи варто пройти майстер-класи або вебінари, пошукати матеріали в інтернеті та почитати, яка гра, дослід, вправа доцільні. Більшість видів спорту можна починати з найпростіших вправ на стадіоні. Якщо частина «предметів» — взагалі не ваше, можна запросити на один-два рази репетиторів, сходити з дитиною на майстер-класи, а потім відпрацювати вдома. Головне — на початку витрачати час лише на заняття, а не організаційні моменти.

Зазвичай на те, щоб визначитися, що приносить дитині радість, а що явно не для неї, йде 3–6 місяців «дегустації всього потрошку». При цьому на кожен напрямок (скажімо, живопис чи мови) припадає 30–60 занять. Надалі варто обрати одне-три найулюбленіших заняття. В ідеалі добре спочатку отримати індивідуальні уроки, аби ще раз пересвідчитися у виборі, коли дитину нічого не відволікає. Бо малюка може відвернути від занять те, що він не знайшов друзів або конфлікт з однолітком. І вже потім переходити на групові заняття, якщо не планували лише індивідуальні уроки.

 2. Навчальні досягнення учнів за І семестр

Кожному з Вас було відіслано фото зі свідоцтва навчальних досягнень Вашої дитини на кінець І семестру. Там виписані загальні навчальні навички дитини. В кінці року Ви отримаєте свідоцтво досягнень з виставленими рівнями з усіх предметів.

3. Правила безпечної поведінки під час пандемії короновірусу

Як зупинити поширення COVID-19:

1. Часто мийте руки милом і водою або використовуйте спиртовмісний антисептик для рук;

2. Тримайтеся на безпечній відстані від усіх, хто кашляє або чхає;

3. Вдягайте маску, якщо дотримуватися дистанції неможливо;

4. Не торкайтеся очей, носа або рота;

5. Під час кашлю або чхання прикривайте ніс і рот зігнутим ліктем або серветкою;

6. Не виходьте з дому, якщо погано почуваєтесь;

7.Якщо у вас лихоманка, кашель і вам важко дихати, зверніться до лікаря.

4. Дистанційне навчання

Дистанційне навчання в початковій школі може бути запроваджено у зв'язку із захворюванням вчителя, або учнів класу на COVID -19, або у разі впровадження загального карантину по країні чи місту. У такому випадку ми працюємо з платформою "Классрум", на якій Ви всі зарєєстровані. Уроки проводяться за розкладом, починаючи з 8 ранку. Вам буде дано розклад уроків – онлайн. Тобто буде прописано в який день і в який урок проводиться у  режимі відеоконференції. Перед уроком Ви отримаєте посилання, як приєднатися до цього уроку. На цих уроках вчитель пояснює необхідний матеріал з предмету. Це може бути 1 – 2 уроки в день. З інших предметів викладається пояснення та завдання на платформі Классрум, ставляться дати для виконання завдання, яке потрібно виконати та переслати вчителю на перевірку. У разі неможливості підключення до он – лайн уроків потрібно пояснити причину (немає підключення в цей день до інтернету, дитина хворіє, або інше).

5. Різне

 - Запізнення на уроки. Уроки  розпочинаються о 8 ранку, діти повинні бути в школі за 10 хвилин, щоб мати змогу роздягнутися та приготуватися до уроку. Якщо діти заходять в клас рівно о 8 годині, то вони заважають своєчасно почати урок. Прошу Вас поставитися до цього питання відповідально, тому що у дітей нашого класу і так увага не стійка, а так це забирає у мене можливості більше часу приділити навчанню дітей.

- Правила безпечної поведінки. Проговоріть будь ласка, ще раз з дітками правила безпечної поведінки під час навчальних занять (особливо під час перерви).

- Підготовка до уроків.  Запитайте у своїх дітей, у кого немає яких навчальних приладь (ручок, олівців, кольорового паперу, клею,  фарб і т. д.) . Якщо потрібно, передайте з ними.

- Підручники. Передивіться будь ласка підручники Ваших дітей, є вже багато порваних сторінок, заклейте їх, у кого випадково не підписані, підпишіть, вкладіть закладки, обгорніть.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар